Milyen bogár ez?

Tettem fel a kérdést én magam is, mikor a minap arra lettem figyelmes, hogy a kertünk egy részét ellepték ezek a nem túl bizalomgerjesztő bogarak.

Kicsit megijedtem, mert azon a részen, konkrétan a diófa alatt és környékén mindenhol ilyenek mászkáltak. Ahogy jobban megnéztem a diófát, láttam, hogy ott is, jó néhány levélen jelen vannak ezek a bogarak. Tehát a diófát megszállta valami. Egyből el is kezdtem utánanézni, de semmi használhatót nem találtam diófabogár és hasonlók címen. És amikor meg felfedeztem, hogy még egy katicához hasonló, de mégsem katica másik bogár is mindenhol ott van...

... neki is álltam a csalánlevéltea készítésének, hogy azért valamit mégiscsak tegyek. 
Bár a csalánlevéltea mindig jól jön egy kertben, ebben az esetben mégsem volt sürgető a kert minél előbbi kezelésbe vétele, mert szerencsére a következő napon a diófa közelében találkoztam egy ilyennel is:

Akihez és társaihoz még nem igazán volt szerencsém a kertünkben. De az is igaz, hogy ennyi levéltetű sem telepedett még meg a növényeinken. Most, hogy leérett a cseresznye, terveztük hogy felvesszük a harcot a tetvek ellen, és úgy tűnik segítő társak is érkeztek már hozzá. 
Nem kell tehát megijedni, ha valaki az első két állattal találkozik, sőt...örülhetünk, mert megérkeztek a katicák. Az első képen a lárvája, a másodikon a bábja látható. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Smaragd tuja még mindig...szabad-e metszeni?

Kertészeti agyaggolyó vagy agyaggranulátum

Leyland ciprus