Avokádó csíráztatása otthon

Az avokádó amellett, hogy nagyon finom, telis tele van a szervezetünk számára hasznos anyagokkal.
Magas zsírtartalma nem okoz gondot, épp ellenkezőleg, mivel telítetlen zsírsavakban gazdag. Tartalmaz még A, B, C és E vitamint valamint káliumot, foszfort, vasat, nátriumot, kálciumot és magnéziumot.



Fotó forrása: pixabay



Sokat ettünk belőle egy időben, pont a fent említett tulajdonságai miatt. Mostanában viszont már lecsökkentettük ezt, mivel törekszem arra, hogy a környezettudatos hozzáállás a táplálkozásunkban is megjelenjen. Vagyis: ha lehet, ne nagyon vegyünk - sőt inkább egyáltalán ne - olyan zöldséget, gyümölcsöt, ami távoli országokból érkezik. Az avokádó márpedig pont ilyen. A benne lévő tápanyagok, vitaminok avokádó nélkül is valahogy csak bejutnak a szervezetünkbe, az íze miatt viszont úgy döntöttem, egy esélyt adok annak, hogy ne maradjunk avokádó nélkül, méghozzá úgy, hogy mindeközben ne is terheljük a környezetünket. Vagyis megpróbálom termeszteni.

Ezért úgy döntöttem, kezdek valamit a magjával. Bár a mi éghajlatunkon nem terem meg az avokádó, de elvileg a citrom sem, mégis vannak, akiknek van citromfájuk és szüretelnek is róla időnként. 

Utánaolvastam, mégis, van-e valami bevált mód arra, hogy az avokádó magja kicsírázzon. Természetesen van, hiszen az interneten mindenféle ötlet fellelhető.

A pálcikás módszer:
Mindenhol egyöntetűen azt állították, hogy az avokádó csíráztatásának legbiztosabb módja, ha pálcikákat szurkálunk a magjába és aztán így pálcikástul vízbe tesszük. Viccesen nézett ki a művelet, ez nem vitás, de más hasznot nem igen hozott, pedig igen kitartóan próbálkoztam vele. Az eredmény: 9 pálcikás avokádómagból 0 kicsírázás.

Fotó forrása: pixabay



És a módszer, ami bevált:
Van egy szép nagy szerencsebambusz sárkányfapárunk dísznek a lakásban. A sok kudarcos pálcikás élmény után egyszer fogtam magam, és csalódottságomban beledugtam a sárkányfás cserép földjébe egy jól megtermett avokádómagot, félig. Tehát a felét föld lepte és a fele pedig kilógott. Ezután minden nap öntöttem rá kb fél deci vizet. Kirartó voltam, mert pár nap után sem hagytam abba, és ez meghozta az eredményt, ugyanis kb egy hét után elkezdett repedezni a mag és kibukkant belőle a kis avokádócsíra. 

Éppen csírázó avokádómag egy cserépben, mögötte a bambuszpálca mellett a magból kinövő szár. Itt már átültettük a sárkányfa mellől saját cserépbe. A kis barna golyók mindenhol pedig kertészeti agyaggolyók.

Miután a csírázás megtörtént, nem maradt annyiban a dolog, elkezdett nőni, de annyira, hogy azóta is nő. Egyelőre nem állt meg sem ő, sem pedig a társai, mert azóta akárhány avokádómagot beledugtam a földbe, és a fenti módszert alkalmaztam, mind kicsírázott. Ez összesen négy darab - egy év alatt, ezt azért hozzá kell tennem, mert tényleg tudatosan ritkítom az avokádó evést (is). 

Az avokádófa levelei



Ilyen nagyra megnőtt már az avokádófa. Bambuszbottal (a kertünkben terem, nem import ) támasztjuk, mert a szára vékony.


Az avokádófa egyébként 10-20 méter magasra is megnő, eredeti élőhelyén. 
így néz ki, amikor terem a gyümölcs a fán - nem, ez sajnos nem nálunk van :) :

Fotó forrása: pixabay







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Smaragd tuja még mindig...szabad-e metszeni?

Kertészeti agyaggolyó vagy agyaggranulátum

Leyland ciprus